רישיון יצרן ורישיון עסק למטבחי קייטרינג

בניגוד למסעדות רגילות, הנדרשות להחזיק ברישיון עסק בלבד על מנת לפעול כחוק, מפעלי קייטרינג נדרשים בנוסף לרישיון העסק, לפעול לקבלת רישיון יצרן ממחלקת שירות המזון ובריאות הסביבה במשרד הבריאות. למה ככה?

בעיקר משום שיכולת הייצור במטבח קייטרינג גדולה מיכולת הבישול במסעדות, ומכאן יוצא כי הסכנה להרעלת מזון המגיעה ממפעל קייטרינג גדולה בהיקפה מהסכנה לאותה הרעלה במסעדה או בית קפה.

סיבה חשובה נוספת היא שמטבחי קייטרינג, מטבעם, מוציאים את כל התוצרת לצריכה בחוץ:

למסעדות ומזנונים המוכרים אוכל מוכן, אולמות אירועים, מסיבות פרטיות וכו', ולכן נדרש פיקוח ונהלי עבודה מחמירים שיבטיחו את איכות התוצרת לא רק בשלבים בהם המזון עדיין בתחומי מפעל הקייטרינג (אחסנת חומרי גלם, בישול, אריזת תוצר מוגמר), אלא גם לאחר שהמזון עוזב את תחומי המפעל (שינוע בקירור/חימום, טיפול במטבח הקצה הקולט את המזון עד הגשתו לסועד).

לתכנון המטבח חשיבות מכרעת משום שתכנון לקוי יוביל בהכרח להיווצרות זיהום צולב, ולכן מחלקות בריאות הסביבה ושירות המזון במשרד הבריאות קבעו נהלים ותנאים מחמירים שמפעל הקייטרינג חייב לעמוד בהם בכדי שיוכל לקבל רישיון עסק ורישיון יצרן וכך יפעל באופן תקין ובטוח.

רישוי עסק ויצרן של מפעל קייטרינג יתקבל רק לאחר שיקבל המפעל את האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות, מחלקת הנדסה, איכות הסביבה, שירותי הכבאות וההצלה ומחלקת רישוי עסקים ברשות המוניציפלית בה פועל העסק, לאחר שיעבור את הביקורות הקפדניות שיערכו כל הגורמים הנ"ל בעסק. מפעלי קייטרינג גדולים יתבקשו אף להגיש תכנית בטיחות לאישור שירותי הכבאות וההצלה.

בשורות הבאות עלינו לטובה, ננסה לאפיין את הדרישות להוצאת רישוי עסק ויצרן למטבחי קייטרינג. כאן המקום לציין כי לכל עסק נדרש תכנון המותאם למבנה ולתחום הייצור ואופי העבודה המתנהלת בו, מה שמצריך שימת לב לכל פרט ותכנון מוקפד מא' ועד ת'.
אז נתחיל:

דרישות משרד הבריאות לקבלת רישיון יצרן לקייטרינג

גודל מפעלי קייטרינג ודרישות הנדסיות

פונקציות ותנאי סף לרישוי קייטרינג

בריאות העובדים ודרישות נוספות

רישיון עסק לקייטרינג עם א.ב.עסקים

א.ב. עסקים מייעצים לבעלי הקייטרינג העתידי כבר משלב בחירת הנכס ובוחנים באופן כולל את התאמת הנכס להפעלת מטבח קייטרינג יצרני מאושר, כאן נכנסים שיקולים כמו:

מיקום העסק, האם העסק ממוקם באיזור בו קל לקבל סחורה ולהוציא אוכל מוכן? מצב המבנה- כמה יצטרך להשקיע בעל המפעל כדי להתאים את המבנה? בעיות עתידיות בהליכי רישוי העסק ועוד ועוד…

ברגע שמחליטים שהמבנה הנבחר ראוי מכל הבחינות, מתחילים בעבודת התכנון ע"פ השלבים הבאים:
מעוניינים לקבל מידע נוסף לגבי רישיון עסק ויצרן למטבחי קייטרינג?
מצאתם מקום פוטנציאלי ואתם רוצים לדעת אם אפשרי להפעיל בו את הקייטרינג שחלמתם עליו? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור!

זקוקים לייעוץ פרטני?

הזנו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם.

    בואו נעשה עסקים